Luuubisz to

Nowości płytowe z Fundacji Kaisera Söze

Lubelski netlabel właśnie udostępnił do pobrania nowy materiał.

Tak piszą o sobie założycie:

Fundacja Kaisera Söze powstała w 2010 r. z inicjatywy aktywnych konsumentów kultury, którzy zapragnęli współistnieć na mapie kulturalnej Lublina, organizując koncerty (nie tylko kameralne) i spotkania (nie tylko autorskie), prowadząc warsztaty (nie tylko tkackie) i działalność (nie tylko wydawniczą). Mieszkamy i działamy w Lublinie, bo widzimy wielki artystyczny potencjał tego miasta. Chcemy, aby w przyszłości stał się ważnym ośrodkiem kulturalnym w Polsce.

Chcemy tworzyć, edukować, animować i obserwować. Fundację tworzą osoby związane z kulturą lubelską od wielu lat; każda z nich zaangażowana jest w budowanie kulturalnej tożsamości miasta. Oprócz lokalnego patriotyzmu łączy ich także zamiłowanie do innych kultur i podróży w celu ich poznania.

cover-frontZacznę od najświeższej pozycji z katalogu Fundacji Kaisera Söze, jaka ukazała się kilka dni temu, a dokładnie od albumu „Los Vaqueros en la Cocina” projektu Braces Are Beautiful. Sercem i duszą tego przedsięwzięcia jest Jacek Steinbrich (znany też z JoãoBAB, Re.mus, Zoon-a-Monk), który założył BAB w 2008 roku. W ciągu ostatnich pięciu lat przechodził przez etapy jazzowe, preparowane, punk rockowe, old-bluesowe i freejazzowe. Na płycie „Los Vaqueros en la Cocina” mamy jeszcze dwóch innych muzyków; Tima O’Flaherty’ego (gitara basowa, perkusja) oraz Łukasza Szulca aka Senhor Efebo (instrumenty perkusyjne). Z kolei Jacek Steinbrich gra na gitarze, organach Philicorda, MiniKorgu, kalimbie, flecie oraz instrumentach perkusyjnych. Na płycie pojawił się zestaw utworów stworzonych dla polsko-amerykańsko-hiszpańskiej koprodukcji filmowej pt. „Los Vaqueros en la Cocina”, opowiadającej o dziewiętnastowiecznej walce jednostki z konsumpcjonizmem w kontekście krachu paradygmatu zarządzania zasobami kulinarnymi.

Muzycznie Braces Are Beautiful to przebogata mieszanka różnych stylów, poczynając od surf-rocka, free, trash-country, western-punka, a kończąc na wątkach z muzyki minimalistycznej i etnicznej. Raczej niewiele mamy u nas projektów, które lubią przywoływać klimat westernowych knajp, samotnych chat na prerii, pościgów za bandytami oraz wcielać się w szeryfów wyjętych spod prawa, a cała historia pachnie amerykańsko-meksykańskim pograniczem. W poszczególnych fragmentach da się wyczuć też oczywiście nawiązanie do mistrzowskich spaghetti westernów Sergio Leone. I tak utwór „The Sheriff Enters Town” mógłby spokojnie znaleźć się też na jakiejś ścieżce dźwiękowej do filmu Jima Jarmuscha. W tym utworze gitara brzmi niczym jak u Hugo Race’a, a gdyby dodać wokal Toma Waitsa to pewnie każdy by powiedział, że to jego najnowsza kompozycja. Wątki meksykańskie na „Los Vaqueros en la Cocina” to rzecz jasna ukłon w stronę kultury mariachi, ale w wersji amerykańskiego zespołu Calexico. Miejscami Braces Are Beautiful przypomina mi stylistycznie Mitch & Mitch i projekt Baaba.

Album „Los Vaqueros en la Cocina” jest udostępniony do darmowego pobrania – tutaj.

Re.mus front-coverW przeciągu ostatnich tygodni ukazał się również debiutancki album „Re.mus” projektu o takiej samej nazwie. Re.mus to efekt spotkania muzyków z Lublina i Dublina, owoc wielogodzinnych jamów w stolicy Irlandii. Jamie Evans (saksofon tenorowy), Jamie Davis (perkusja, instrumenty perkusyjne) i Jacek Steinbrich (kontrabas) pewnego słonecznego lata postanowili nagrać kilka utworów autorstwa Jacka. Muzyka, którą zarejestrowali to mieszanka free jazzu i muzyki improwizowanej z elementami afro oraz minimalizmu, o lekko chropowatych naleciałościach zaczerpniętych z punk rocka. Materiał został nagrany na tzw. „setkę”. Na płycie „Re.mus” aż roi się od znakomitych partii saksofonu Evansa gdzieś z okolic Pharoah Sandersa, a i Steinbrich bardzo dobrze sobie radzi w roli kontrabasisty.

Materiał jest udostępniony do darmowego pobrania – tutaj.

front coverJeszcze wiosną tego roku pojawił się materiał pt. „Pogorzelec Finally Rmxd”, który jest zbiorem niezwykle interesujących remiksów jednej kompozycji Sebastiana Buczka. Nagranie oryginalnie znalazło się na płycie „Pogorzelec” (Altanova Press) wykonanej z tworzywa PCL podlegającemu recyklingowi. Z muzyką Buczka zmierzyli się jedni z najbardziej interesujących polskich twórców muzyki elektronicznej i eksperymentalnej: Bartek Kujawski, Dariusz Kociński, DJ Czarny Latawiec, Lugozi, Konrad Chyl, Tsar Poloz, Bartosz Weber, Robert Piernikowski, RSS BOYS, KGS, UL/KR, Wojciech Kucharczyk, Zenial i Piotr Tkacz.

Materiał jest udostępniony do darmowego pobrania – tutaj.

Strona Fundacji: www.kaisersoze.pl

Profil na stronie facebook: www.pl-pl.facebook.com/fundacjakaiserasoze

 


Warning: Illegal string offset 'fotozrodlocheck' in /home/users/wef/public_html/poly/wp-content/themes/shift/content.php on line 145

Warning: Illegal string offset 'zrodlo' in /home/users/wef/public_html/poly/wp-content/themes/shift/content.php on line 162

Tak. Korzystamy z ciasteczek w celach statystycznych. Na 90% nie przeczytasz treści tego komunikatu, ale jeżeli już to robisz to wiedz, że możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce. Więcej informacji o ciasteczkach