Luuubisz to

POLYPHONIA FESTIVAL 2017

  • 12:00 – Warsztaty kreacji i dźwięku dla dzieci w wieku 6-12
  • Prowadzący:
    Cyprian Wieczorkowski / Lud Hauza / Pomorska Rada Sztuki
    Mateusz Bąkała – Fundacja Sztuka i Technologia
    Jarosław Grzesica – Fundacja Sztuka i Technologia

  • Koncerty:
  • 17:30 – Jarek Grzesica, Ludwik Fostiak / live
  • 17:50 – Krzysztof Orluk / live
  • 18:30 – Dr. Przemysław Moskal – Wykład “Sztuka Wirtualnej Rzeczywistości” live, NY, USA
  • 19:00 – Piotr Dąbrowski / live
  • 19:45 – Sebastian Mac & Mateusz Bąkała / Live
  • 20:10 – Vasen Piparjuuri / Live
  • 20:30 – Jarek Grzesica – live sound, Roch Forowicz- live vision / Opticon /
  • 21:00 – Iza Smelczyńska / live
  • 21:30 – Michał Szturomski – live sound, Maciej Jaciuk – wizja / Sowy Polski – live /
  • 22:30 – Cyprian Wieczorkowski / Sebastian Mac / Vasen Piparjuuri / Zuza Ciszewska / Przemek Rychlik / Limited Liability Sound / Jarek Grzesica / Sabah Al Ani / Piotr Dryja / Dr.yja Music Box /

 

Informacje o projektach i twórcach:

17:30 – Jarek Grzesica & Ludwik Fostiak / live

Koncert będzie spotkaniem pioniera Wef i najmłodszego pokolenia “wolnych elektroników”.
Jarek Grzesica – Artysta, prezes Fundacji Sztuka i Technologia. Niezastąpiony promotor i kurator wydarzeń artystycznych związanych z nowymi technologiami.
Ludwik Fostiak – Instrumenty elektroniczne

 

17:50 – Krzysztof Orluk / live

Krzysztof Orluk, znany też jako More, Plexigrass. Jego brzmienia osadzone są na pograniczu muzyki ambient, eksperyment, minimal, drone. Brał udział w licznych wydarzeniach na terenie kraju, m.in. Warsaw Electronic Festival, Festiwal Ambientalny, MPM Ambient Gorlice, Europejski Kongres Kultury, WRO Art Biennale i wiele innych. Tworzy muzykę do filmu i teatru.

 

18.30 – Przemysław Moskal / Sztuka Wirtualnej Rzeczywistości /

Nowa fala entuzjazmu związana z wirtualną rzeczywistością (WR) stawia przed artystami ciekawe możliwości tworzenia sztuki w przestrzeni cyfrowej.  Immersja i interakcja to dwie kluczowe właściwości WR o których tradycjach opowie profesor Przemysław Moskal z Canisius College w Buffalo, Nowy Jork.
Przemysław Moskal jest dyrektorem katedry Sztuki Mediów Cyfrowych w Canisius College gdzie prowadzi zajęcia z zakresu projektowania interakcji, sztuki interaktywnej i gier komputerowych.  Jego prace były przedstawiane na wielu festiwalach zagranicznych, m.in. we Francji, Brazylii, Tajlandii, Kanadzie, w Stanach Zjednoczonych, jak również podczas Warsaw Electronic Festival w Warszawie i ChoP w Chinach.

 

19:00 – Piotr Dąbrowski / live

Piotr Dąbrowski aka PTR1 – muzyk, producent, realizator dźwięku, kolekcjoner płyt winylowych i analogowego sprzętu. Miłośnik technik dubowych, ambientowej przestrzeni i field recordingu. Współpracuje z artystami i wydawnictwami z m.in. Polski, USA i Kanady. Od lat występuje na żywo, dotychczas dzielił scenę z takimi artystami jak m.in. Biosphere, Loscil czy Mount Kimbie, uczestniczył w festiwalach i wydarzeniach muzycznych w Polsce i Czechach. Wspólnie z Markiem Kamińskim tworzy duet Echolette, związany jest także z kolektywem artystów skupionych wokół labelu N_Coded Records. Od 2016 roku jest kuratorem cyklu koncertowego poświęconego muzyce elektronicznej i eksperymentalnej „Sygnał/Szum” organizowanego w Muzeum Mazowieckim w Płocku.

 

19:45 – Sebastian Mac & Mateusz Bąkała / Live

Sebastian Mac
Gitarzysta i producent, tworzy w nurcie muzyki eksperymentalnej głównie elektroakustycznej i improwizowanej. Autor muzyki filmowej i teatralnej. Współpracował m.in. z Jerzym Mazzollem, Zdzisławem Piernikiem, Mikołajem Pałoszem, Pauliną Owczarek, Tomkiem Chołoniewskim, Rafałem Mazurem, Krakow Improvisers Orchestra, Krzysztofem Cybulskim, Robertem Knuthem, Treverem Hagenem, Janem Bernadem, Dorotą Porowską, Jewgienijem Korniagiem, Pawłem Miśkiewiczem. Występował w ramach/tworzył muzykę do: Warsaw Summer Jazz Days (Warszawa 2013), John Cage Year (Lublin 2012), Europejski Kongres Kultury (Wrocław 2011), Retro/Per/Spektywy (Łódź 2012), Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej Kody (Lublin 2011, 2012, 2013), Brave Festival (Wrocław 2012), Porous 4 (Hangzhou 2015 dzięki wsparciu finansowemu Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu „Kultura Polska na Świecie”), Zawód Fotograf (reż. Natasza Ziółkowska-Kurczuk 2015), Narodowy Teatr Stary im. Heleny Modrzejewskiej (Podopieczni reż. P. Miśkiewicz 2016). W 2017 roku ukaże się Two Years’ Vacation – nowy album tria Mac/Niziol/Kiedrowski feat. Mazzoll.

Kim_Nasung, czyli Mateusz Bąkała, to muzyk eksperymentalny, improwizator, organizator koncertów muzyki eksperymentalnej i improwizowanej, realizator alternatywnych form edukacji artystycznej (między innymi projekt Tiru Riru – dźwiękowa podróż od tradycji do awangardy), założyciel Mind Twisting Records i koordynator wydawnictwa WEFREC. Koordynator projektów artystycznych i edukacyjnych realizowanych przez Fundację Sztuka i Technologia. Zaangażowany w międzynarodowe projekty artystyczne, między innymi: ChoP, DSFAS, kr39.

 

20:10 – Vasen Piparjuuri / Live

Vasen Piparjuuri
Z jednej strony zafascynowany emocjonalnym wymiarem utworów  muzycznych, z drugiej strony ich obiektywną, formalną strukturą. Tworzy zróżnicowaną formę muzyczną, porusza się między stylistykami IDM a elektroniką  eksperymentalną. Grał między innymi na na WEF Events, Warsaw Summer Jazz Days/ WEF, The placard Headphone Festival (Unsound  session), FreeFormFestival, WRO Expanded City, The Fryderyk Chopin  University of Music, Tauron Nowa Muzyka, PR Radio Euro (4/Bis),  Biennale WRO, Avant Art Festival, Brave Festival, John Cage Year –  Lublin,  European Culture Congress we Wrocławiu, Porous4/The Sound Lab w Chinach.

 

20:30 – Jarek Grzesica – live sound, Roch Forowicz- live vision / Opticon /

Optikony są wizualizacjami powstałymi w wyniku przekształcenia trójwymiarowych brył o szklistej postaci. Transparentne formy – o obłym i organicznym kształcie – generowały podczas procesu transformacji liczne złudzenia optyczne oraz refleksy kaustyczne. Kolejne Optikony są Symulakrami – iluzorycznymi tworami, które zostały wygenerowane przy pomocy profesjonalnych narzędzi, umożliwiających precyzyjne symulowanie praw fizycznych. Projekt odnosi się do idei transgresji znaku, można powiedzieć, że w przypadku Optikonów to muzyka kształtuje semiotyczny obłok po którym porusza się odbiorca, nadaje poszczególnym formom kontekst umożliwiając interpretację. Właściwie muzyka jest czymś w rodzaju kodu dostępu, który umożliwia odczyt obrazu.

Jarek Grzesica – Artysta, prezes Fundacji Sztuka i Technologia. Niezastąpiony promotor i kurator wydarzeń artystycznych związanych z nowymi technologiami.

Roch Forowicz (PL), w swojej praktyce artystycznej interesuje się problemem miejskiej inwigilacji – nieustającej obserwacji przez systemy monitoringu i przetwarzania danych. Jego działalność jest radykalna, często określana mianem nielegalnych „haktywistycznych” interwencji, opierających się na przechwyceniu i wykorzystywaniu urządzeń służących inwigilacji wbrew woli ich twórców.
Pracuje na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, od 2007 roku organizował Upgrade!Warsaw. Był kuratorem i współzałożycielem Galerii 2.0 w Warszawie. Brał udział w wielu wystawach i festiwalach, m.in. FILE festival (Brazylia), HAIP Festival (Słowenia), Liwoli09 (Austria), Paraflows 09 (Austria), Urban Research (Niemcy), Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, Komuna Otwock, Entropia, STUDIO, WEF, Krytyka Polityczna,Culture 2.0, Beautiful Lies, Centrum Nauk Kopernik, WRO.

 

21:00 – Iza Smelczyńska / live

Iza Smelczyńska – muzykolożka; gra na elektronice DIY, wykorzystuje mikrofony kontaktowe, gramofon i nagrania terenowe. Pisze i rozmawia o muzyce dla tytułów takich jak: „Glissando”, „Notes na 6 tygodni”, Dwutygodnik. Współautorka książki „Poza rejestrem. Rozmowy o muzyce i prawie autorskim”.

 

21:30 – Sowy Polski – podział gatunkowy, Michał Szturomski – live sound, Maciej Jaciuk – wizja / Sowy Polski – live /

Sowy Polski – podział gatunkowy
Projekt interdyscyplinarny, o charakterze popularnonaukowym, którego myślą przewodnią jest zaprezentowanie w nietypowy sposób wszystkich gatunków sów żyjących na terenie naszego kraju.

Pomysł jest taki, że każdy utwór muzyczny, na tym niecodziennym słuchowisku – to inny gatunek sowy. Głos profesjonalnego lektora – Piotra Bujno przeplata się z moją autorską muzyką eksperymentalną. Warstwę tekstową (podział gatunkowy sów w Polsce) opracowali cenieni ornitolodzy ze Stowarzyszenia Ochrony Sow – Sławomir Niedźwiecki i Sławomir Rubacha.

Za część graficzną i multimedialną odpowiedzialne są dwie artystki – ilustratorka – Katarzyna Walentynowicz i grafik – Beata Dejnarowicz. Część graficzna projektu jest artystyczną impresją na temat anatomii tych fascynujących ptaków.

Michał Szturomski – Muzyk i konsultant muzyczny aktywnie wspierający muzykę alternatywną. Wielbiciel muzyki komputerowej i syntezatorów analogowych.

 

22:30 – Projekt Dr.Yja Music Box / Cyprian Wieczorkowski / Sebastian Mac / Vasen Piparjuuri / Zuza Ciszewska / Przemek Rychlik / Jarek Grzesica / Sabah Al Ani / Piotr Dryja /

Cyprian Wieczorkowski
Założyciel muzycznej grupy producenckiej Lud Hauza, z którą wyprodukował ogrom muzyki, pomysłodawca i główny projektant Nclava.com. Na co dzień wierny maksymie grupy Origonauts „create and discover”, którą realizuje m.in. na Islandii i Podkarpaciu, gdzie stworzył pierwszą w Polsce audiofarmę. Pracuje także jako producent teatralny, wydawca, scenarzysta i kompozytor. Występował na festiwalach: SEAS w Gdańsku, Warsaw Sumer Jazz Days (Warszawa), Terra Polska (Berlin), Warsaw Electronic Festival (Warszawa).
Współpracował m.in. z Olą Szwed („Dziady 2.0), Danutą Stenką (Verba Sacra), Marcusem Reuterem. Podczas obchodów roku polsko-niemieckiego reprezentował Polskę obok Lao Che i Mumio.

Sebastian Mac
Gitarzysta i producent, tworzy w nurcie muzyki eksperymentalnej głównie elektroakustycznej i improwizowanej. Autor muzyki filmowej i teatralnej. Współpracował m.in. z Jerzym Mazzollem, Zdzisławem Piernikiem, Mikołajem Pałoszem, Pauliną Owczarek, Tomkiem Chołoniewskim, Rafałem Mazurem, Krakow Improvisers Orchestra, Krzysztofem Cybulskim, Robertem Knuthem, Treverem Hagenem, Janem Bernadem, Dorotą Porowską, Jewgienijem Korniagiem, Pawłem Miśkiewiczem. Występował w ramach/tworzył muzykę do: Warsaw Summer Jazz Days (Warszawa 2013), John Cage Year (Lublin 2012), Europejski Kongres Kultury (Wrocław 2011), Retro/Per/Spektywy (Łódź 2012), Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej Kody (Lublin 2011, 2012, 2013), Brave Festival (Wrocław 2012), Porous 4 (Hangzhou 2015 dzięki wsparciu finansowemu Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu „Kultura Polska na Świecie”), Zawód Fotograf (reż. Natasza Ziółkowska-Kurczuk 2015), Narodowy Teatr Stary im. Heleny Modrzejewskiej (Podopieczni reż. P. Miśkiewicz 2016). W 2017 roku ukaże się Two Years’ Vacation – nowy album tria Mac/Niziol/Kiedrowski feat. Mazzoll.

Vasen Piparjuuri
Z jednej strony zafascynowany emocjonalnym wymiarem utworów  muzycznych, z drugiej strony ich obiektywną, formalną strukturą. Tworzy zróżnicowaną formę muzyczną, porusza się między stylistykami IDM a elektroniką  eksperymentalną. Grał między innymi na na WEF Events, Warsaw Summer Jazz Days/ WEF, The placard Headphone Festival (Unsound  session), FreeFormFestival, WRO Expanded City, The Fryderyk Chopin  University of Music, Tauron Nowa Muzyka, PR Radio Euro (4/Bis),  Biennale WRO, Avant Art Festival, Brave Festival, John Cage Year –  Lublin,  European Culture Congress we Wrocławiu, Porous4/The Sound Lab w Chinach.

Zuza Ciszewska
Pochodzi z Kalisza. Mieszka i pracuje w Warszawie. Swoją przygodę z muzyką zaczęła w szkole muzycznej. W międzyczasie odkryła że potrafi improwizować do różnych gatunków muzycznych więc zaczęła rozwijać tę umiejętność ćwicząc do swoich ulubionych kawałków. Od października 2016 gra i śpiewa w kraju i zagranicą w projekcie Accomplice Affair. Oprócz muzyki interesuje się kawą i chemią.

Przemysław Rychlik
Kaliszanin, lider projektu Accomplice Affair oraz pomysłodawca i główny organizator dwóch kaliskich festiwali muzycznych: Kalisz Ambient Festiwal i Made in Kalisz Festival. Na co dzień  manager i nauczyciel gitary, pasjonat muzyki wszelkiej.

Limited Liability Sounds is the name of Polish ambient/experimental musician, producer, photographer Adam Mankowski. Project is active since 2006, when appeared first official CD-R release, titled – “So Hysterical!”. The name „Limited Liability Sounds” is a kind of protest against the treatment of noise as a phenomenon that does not deserve the term as a musical genre. Mankowski always claimed that the noise is something natural, which has always accompanied man and has the same rights as silence. Music from the sign LLS is a mixture of drones, experimental electronics, ambient, sometimes noise and field recordings.

Mankowski is also a culture/music journalist from years associated with different magazines and websites. In this activity, he describing himself as an insightful observer of constantly appearing avant-garde music projects.

Jarek Grzesica
Artysta, prezes Fundacji Sztuka i Technologia. Niezastąpiony promotor i kurator wydarzeń artystycznych związanych z nowymi technologiami.

Sabah Al Ani
francuski saksofonista altowy irackiego pochodzenia, improwizator, kompozytor, inżynier. Wiedzę na temat improwizacji zgłębiał poprzez studia i warsztaty u boku takich artystów jak Frederic Briet, Jacques Di Donato, Olivier Benoit, Stephane Payen czy Amir ElSaffar.
Występuje w Warsaw Improvisers Orchestra, a także w performance’ach wokół improwizacji tańca współczesnego. Obecnie pracuje również nad solowym projektem, w ramach którego rozwija liczne extended techniques na saksofonie altowym, wykorzystując organiczne właściwości instrumentu oraz głos.
Jego muzyka łączy w sobie różnorakie idiomy – współczesny jazz, muzykę klasyczną, makam, noise oraz muzykę spektralną.

Piotr Dryja
Projektant i artysta wizualny, współzałożyciel międzynarodowej grupy projektowej Nclava.com

Tak. Korzystamy z ciasteczek w celach statystycznych. Na 90% nie przeczytasz treści tego komunikatu, ale jeżeli już to robisz to wiedz, że możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce. Więcej informacji o ciasteczkach