Pierwszy raz zawsze boli.
….ale żeby było łatwiej to wyjaśniamy – każda kategoria ma przypisany do niej kolor i ikonkę:
Newsy
Recenzje i opinie
Felietony
Statusy
Technologie
Wywiady
Relacje
Inne
W ostatnich miesiącach 2014 roku w katalogu kanadyjskiej oficyny empreintes DIGITALes pojawiło się kilka nowych wydawnictw.
Erik Nyström – „Morphogenèse”
Erik Nyström to szwedzki kompozytor mieszkający od wielu lat w Londynie. W swoich praca kładzie radykalny nacisk na przestrzeń oraz wizualne i fizyczne doświadczenia dźwiękowe, przy użyciu m.in. systemów wielokanałowych. Tytuł płyty „Morphogenèse” (dosłownie „przekształcenia”) nawiązuje oczywiście do badań nad geometrią bezkształtu prowadzonych przez francuskiego matematyka polskiego pochodzenia Benoita Mandelbrota. Kompozycje z „Morphogenèse” to przykład ciekawych eksperymentów gdzieś na styku akuzmatyki i elektroakustyki.
Elizabeth Anderson – „L’envol”
„L’envol” to pierwsza solowa płyta Elizabeth Anderson – amerykańskiej kompozytorki urodzonej w Brukseli. Twórczość Anderson również skupia się na akuzmatycznych eksploracjach i przestrzeni.
Kanadyjski kompozytor na swojej płycie „Dômes” zaprezentował pięć utworów z różnych lat. Dodam, że Normandeau nieprzerwanie tworzy muzykę od lat 80. Ten artysta także obraca się wokół elektroakustycznych czy akuzmatycznych eksperymentów, lecz wykorzystuje inne środki wyrazu np. w utworze „Baobabs” mamy cztery głosy, brzmienie sześciu zestawów perkusyjnych i taśmy. Wyraźnie słychać, że Normandeau inspirował się dokonaniami Harry’ego Partcha.
Roxanne Turcotte – „Fenêtres intérieures”
Roxanne Turcotte to kanadyjska kompozytorka również podążająca w stronę dźwiękowej abstrakcji. Główne składniki jej twórczości to głos, nagrania terenowe i preparowane brzmienie instrumentów akustycznych, które niekiedy razem tworzą narrację bliską filmowej konwencji.
Fragmentów wszystkich płyt można posłuchać na stronie wytwórni empreintes DIGITALes: http://www.empreintesdigitales.com/
Strona Facebook: https://www.facebook.com/eDigitales