Luuubisz to

Kwiecień 2015 Pardon, To Tu

Frank Gratkowski / Ksawery Wójciński / Michael Zerang [DE/PL/US]

Wt. 07.04.2015, godz. 20:30, wstęp 30 zł.

Na naszym pierwszym kwietniowym koncercie będziemy gościć dwóch dobrze z ‚Pardon, To Tu’ kojarzonych muzyków, a mianowicie kontrabasistę Ksawerego Wójcińskiego i amerykańskiego perkusistę, wirtuoza Michaela Zeranga. Natomiast pierwszy raz na naszej scenie wystąpi niemiecki saksofonista Frank Gratkowski, znany przede wszystkim z swoich solowych dokonań we współpracy z takimi zespołami jak Tony Oxley Celebration Orchestra, Zeitkratzer czy ze swoich projektów z pianistą Georg Gräwe, perkusistą Gerry Hemingway lub kontrabasistą John Lindberg. Będzie to ich pierwsze wspólne sceniczne spotkanie i jedyny koncert w Polsce.

Michael Zerang to jeden z najchętniej zapraszanych do współpracy bębniarzy/perkusistów, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie. Rodzice amerykańskiego muzyka pochodzenia asyryjskiego urodzili się w Iranie (ojciec) i w Iraku (matka). Od 1976 r. Zerang rozwija swą karierę muzyka, kompozytora i producenta. Jest aktywny na polu muzyki improwizowanej, free jazzu i muzyki współczesnej. Trzykrotnie otrzymał prestiżową nagrodę Joseph Jefferson Awards za oryginalne kompozycje muzyki teatralnej. W swojej dyskografii posiada ponad 60 nagrań, począwszy od 1982 r. W latach 1985-1989 był dyrektorem artystycznym Link’s Hall Performance Series, w której był producentem ponad 300 koncertów jazzowych, tradycyjnej muzyki etnicznej oraz muzyki elektronicznej. W latach 1994-1996 organizuje koncerty w Cafe Urbus Orbis, a od roku 2001 w The Candlestick Maker in Chicago’s Albany Park. Współtworzył i koncertował w licznych formacjach. Współpracował z wybitnymi muzykami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop. Jest także cenionym pedagogiem wykładającym na licznych uczelniach i kursach.

http://www.michaelzerang.com/

Ksawery Wójciński – Kontrabasista i kompozytor, ur. w 1983r. Wszechstronny muzyk o wielkiej wrażliwości na brzmienie. Nie boi się eksperymentów. Jego zainteresowania sięgają od muzyki dawnej aż po najbardziej wyrafinowaną improwizowaną muzykę współczesną. Współpracował z takimi muzykami jak: Charles Gayle, Uri Caine, Mikołaj Trzaska, Michael Zerang, Satoko Fuji, Nicolle Mitchell, Tim Sparks, Klaus Kugel, Ken Vandermark, Mats Gustafsson, Gaba Kulka, Robert Rasz, Wacław Zimpel, Paweł Postaremczak, Raphael Roginski, Robert Kusiołek, Krzysztof Dys, Szymon i Maurycy Wójcińscy. Współtworzy takie formacje jak legendarne Emergency i Hera. Koncertuje w kraju i za granicą. Jest znany również ze swych wokalnych eksperymentów, które przywodzą na myśl ducha takich artystów jak Tom Waits, Frank Zappa. W 2014 roku nakładem wydawnictwa ForTune wydał solową płytę „The Soul”.

Frank Gratkowski urodził się w Hamburgu w 1963 roku, zaczął grać na saksofonie w wieku 16 lat. Po ukończeniu Konserwatorium w Hamburgu (Hamburger Musikhochschule), przeniósł się do Kolonii na studia w Konserwatorium Muzycznym, które ukończył w roku 1990. Gratkowski grał jako solistka w różnych międzynarodowych formacjach (Klaus Koenig Orchestra, Orkiestra Tony Oxley Celebration, WDR Big Band, itp). Od 1990 roku, występował solo w Europie, Kanadzie i USA. Od 1992 roku współpracuje z pianistą Georgem Graewe. W 1995 roku założył „Frank Gratkowski Trio” z Dieterem Manderscheid i Gerrym Hemingway. W 2000 roku dołączył do nich holenderski puzonista Wolter Wierbos. Gratkowski uczy gry na saksofonie i muzyki orkiestralnej w koncerwatorium w Kolonii, Hanowerze i Berlinie oraz prowadzi warsztaty na całym świecie.

http://gratkowski.com/press-kit/

Marcin Masecki Plays Mazurki

Śr. 08.04.2015, godz. 20:30, wstęp 20 zł

Najnowszy projekt solowy Maseckiego poświęcony jest polskiej muzyce ludowej. Sama materia zajmuje Maseckiego już od paru lat (vide “Polonezy”, nagrodzona Paszportem Polityki orkiestra grająca autorski zestaw tańców narodowych), natomiast pomysł na solową płytę z wariacjami na temat mazurków padł ze strony wytwórni For Tune w połowie 2014, przy piwie i papierosie, pod klubem …. Pardon To Tu. Podobnie jak na poprzedniej płycie solowej (“Scarlatti” 2013) Masecki zestawia dwa instrumenty, które oficjalnie są tym samym instrumentem – pianino akustyczne i cyfrowe. Rożnica między nimi jest minimalna (tym mniejsza im lepszej jakości symulator elektroniczny), a jednak jest. Fakt, że nikt jej nie poświęca uwagi artystycznej jest dla Maseckiego źródłem inspiracji.

Płyta ukazuje się nakładem wytwórni For Tune, przy wsparciu NiNA.

Marcin Masecki, warszawiak, pianista, kompozytor, dyrygent, członek wytwórni płytowej Lado ABC, lider i partycypant w miliardzie projektów. Jeden z czołowych przedstawicieli polskiej sceny niezależnej. Prowadzi zespół Profesjonalizm, współtworzy WOR (Warszawska Orkiestra Rozrywkowa), jest członkiem międzynarodowych zespołów Paristetris i Pictorial Candi. Jest adwokatem traktowania muzyki klasycznej jako pełnoprawnego elementu współczesnego świata muzycznego, a nie jedynie jako eksponatu w elitarnym muzeum. W 2015 planuje rejestrację ostatnich sonat fortepianowych Beethovena z zatyczkami i słuchawkami wygłuszającymi na uszach, celem zbliżenia się do perspektywy głuchego kompozytora. Od roku współpracuje z Orkiestrą OSP w Słupcy, dla której napisał swoją Symfonię nr 1. Pisał również dla Orkiestry Filharmonii Poznańskiej, Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, oraz zespołu wiolonczelowego Cellonet. Skomponował muzykę do spektakli “Solaris” (Teatr Rozmaitości, Warszawa 2010) oraz “Pasażerka” (Teatr Współczesny, Wrocław 2009).

http://ninateka.pl/audio/wiejska-awangardowosc-marcin-masecki-o-plycie-mazurki

http://marcinmasecki.com

PopUpMusic & Pardon, To Tu presents ‚Ex-Easter Island Head’ [UK]

Nd. 12.04.2015, godz. 20:30, wstęp 25 zł

Już po raz trzeci mamy przyjemność współpracować z portalem PopUpMusic przy organizacji muzycznego wydarzenia. Tym razem zaproszony został zespół Ex-Easter Island Head. Jest to grupa z Liverpoolu, która w ostatnich kilku latach zbudowała swój język w oparciu o gitary położone poziomo, wzbogacone o dodatkowe mostki i obsługiwane pałkami niczym instrumenty perkusyjne. Na trylogii albumów „Mallet Guitars” pozwoliło im to osiągnąć bardzo oryginalne brzmienie, swoiste chmury dźwiękowe połączone z minimalistycznymi strukturami. Ich ubiegłoroczny album Large Electric Ensemble to praca bliższa tradycji Glenna Brancki, nagrana z większą grupą muzyków. Ich twórczość to świetny przykład, jak pomysłowość w redefinicji tradycyjnego instrumentu prowadzić może do ciekawych efektów artystycznych. W Warszawie zaprezentują materiał z zaplanowanej na ten rok płyty Twenty Two Strings.

Benjamin D. Duvall – guitar, percussion, objects
Ben Fair – guitar, percussion, objects
Jon Hering – guitar, percussion, objects

„Moim zdaniem fizyczne modyfikacje i preparowanie gitar daje też o wiele większą satysfakcję niż używanie cyfrowych efektów. Usuwasz tajemnicze mechanizmy łączące pedał, gitarę i wzmacniacz, w związku z czym każde fizyczne działanie ma bardzo namacalny skutek. Zamiast polegać na loopstacji w kwestii tworzenia kompozycji, w o wiele większym stopniu polegasz na fizycznym działaniu – swoim własnym i pozostałych członków zespołu. Dlatego bardziej skupiasz się na grze i myśleniu o całościowej formie muzycznej” – lider grupy, Benjamin D. Duvall

http://www.popupmusic.pl/no/43/artykuly/559/ex-easter-island-head-benjamin-d–duvall—wywiad
http://www.popupmusic.pl/no/45/galerie/681/ex-easter-island-head%2C-oliver-coates%2C-wulf-spaak

http://www.exeasterislandhead.com/
https://www.facebook.com/exeasterislandhead

Ray Dickaty / Ksawery Wójciński / Tim Daisy [UK/PL/US]

Pn. 13.04.2015, godz. 20:30, wstęp 25 zł

Tim Daisy jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej (tzw. młodego Chicago). Jednym z pierwszych muzyków, z którym Tim nawiązał kontakt był Dave Rempis – ich współpraca trwa po dziś dzień. Oprócz trio Triage, wraz z Davem Tim Daisy realizuje równolegle kilka różnych projektów – Tim Daisy / Dave Rempis Duo, Rempis Percussion Quartet czy The Engines. W roku 2001 Tim Daisy dołączył do kwintetu Kena Vandermarka – The Vandermark 5. Owocem tego spotkania jest pięć studyjnych albumów i dwa koncertowe boksy oraz współpraca wraz z Vandermarkiem w kilku innych grupach – Bridge 61, Frame Quartet oraz Made to Break. Wynikiem trasy po Polsce‚ Dragons 1976′ w lutym 2008 roku jest współpraca Tima Daisy z polskimi muzykami – triem The Light, a także duetowy projekt z klarnecistą Wacławem Zimplem oraz trio i kwartet z Mikołajem Trzaską. Jest członkiem projektu Resonance, w którym spotkali się artyści z USA, Szwecji, Ukrainy i Polski. Jego pomysłodawcą, kompozytorem i aranżerem jest Ken Vandermark. Tim prowadzi także własne zespoły, których repertuar bazuje na jego kompozycjach – są to Festival Quartet, Sky and Light i New Fracture Quartet. Jest twórcą niezależnej wytwórni płytowej Relay Records.

http://timdaisyrelayrecords.bandcamp.com/merch

http://timdaisy.wordpress.com/

Ray Dickaty, z wykształcenia rzeźbiarz, aktywny członek polskiej i światowej sceny muzyki improwizowanej i free jazzowej. Wierzy w emancypacyjną funkcję sztuki awangardowej. Dzięki swojej wrażliwości i otwartości integruje muzyków z różnych środowisk, powołując do życia niezliczone projekty muzyczne takie jak np. Warsaw Improvisers Orchestra. Na jego karierę muzyczną składa się ponad 60 nagrań z różnymi artystami. Brał też udział w kilku światowych tournee z zespołem Spiritualized. Jest autorem aranżacji partii sekcji dętych do utworów Spiritulized na płycie „Anutha Zone”. Jako saksofonista i flecista grał w zespole Dr. Johna, był członkiem zespołów Too Pure i Moonshake, z którymi nagrał 2 albumy. Występował z PJ Harvey i Stereolab. Nagrywał i koncertował z Cornershop, Gallon Drunk, Durutti Column, AMP, Lush, The Duke Spirit i Six By Seven. Współpracował z legendą i założycielem AMM, Eddiem Prevostem w Londynie i Liverpoolu.

http://www.raydickaty.com/

Ksawery Wójciński – Kontrabasista i kompozytor, ur. w 1983r. Wszechstronny muzyk o wielkiej wrażliwości na brzmienie. Nie boi się eksperymentów. Jego zainteresowania sięgają od muzyki dawnej aż po najbardziej wyrafinowaną improwizowaną muzykę współczesną. Współpracował z takimi muzykami jak: Charles Gayle, Uri Caine, Mikołaj Trzaska, Michael Zerang, Satoko Fuji, Nicolle Mitchell, Tim Sparks, Klaus Kugel, Ken Vandermark, Mats Gustafsson, Gaba Kulka, Robert Rasz, Wacław Zimpel, Paweł Postaremczak, Raphael Roginski, Robert Kusiołek, Krzysztof Dys, Szymon i Maurycy Wójcińscy. Współtworzy takie formacje jak legendarne Emergency i Hera. Koncertuje w kraju i za granicą. Jest znany również ze swych wokalnych eksperymentów, które przywodzą na myśl ducha takich artystów jak Tom Waits, Frank Zappa. W 2014 roku nakładem wydawnictwa ForTune wydał solową płytę „The Soul”.

Paweł Postaremczak & Paweł Szpura

Śr. 15.04.2015, godz. 20:30, wstęp 20 zł

Paweł Szpura / Paweł Postaremczak – Projekt dwóch muzyków związanych onegdaj z kwartetem Hera. Paweł Postaremczak (saksofon) i Paweł Szpura (perkusja) – kiedyś podejmowali próby zmierzenia się z muzyką Johna Coltrane’a teraz po prostu grają… Ich koncerty zamykają się w przypominającej suitę formie, która pociąga słuchającego w przestrzeń dźwięków, powodując silne odczuwanie tej mocno transowej muzyki inspirowanej czarnym jazzem lat 60 tych i różnego rodzaju muzyką ludową.

Paweł Szpura – perkusista, którego styl jest kompilacją wielu tradycji. W jego grze można usłyszeć inspiracje perkusją czarnej i arabskiej Afryki, tradycje tureckie, a także nawiązania do amerykańskich perkusistów rockowych z lat 60-tych i 70-tych. Szpura operuje tymi stylistykami z niezwykłą lekkością, zaskakując słuchacza rozwiązaniami rytmicznymi lub wprowadzając go w głęboki trans, to sprawia, że jest kontynuatorem tradycji Eda Blackwella i Hamida Drake’a. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Raphaelem Rogińskim.

Paweł Postaremczak – jeden z najciekawszych saksofonistów na polskiej scenie. Charakteryzuje go wyjątkowo liryczny i ekstatyczny styl, będący kontynuacją tradycji wielkich mistrzów saksofonu jak John Coltrane czy Pharoah Sanders. Jego gra hipnotyzuje. Z niezwykłą świadomością tworzy frazy niepowtarzalne, trudne do zapomnienia. Ma za sobą współpracę z takimi muzykami jak Hamid Drake, Michael Zerang, Mikołaj Trzaska, Klaus Kugel, Raphael Rogiński, Janusz Stefański, Marcin Masecki, Robert Kusiołek, Maciej Cierliński czy Mark Tokar.

Konferencja „Muzyka a Biznes”

Sb. & Nd. 18/19.04.2015, wstęp wolny

Muzyka a Biznes to wydarzenie skupiające przedstawicieli show biznesu, muzyków, dziennikarzy muzycznych, oraz słuchaczy. Cykl spotkań, które w tym roku odbędą się po raz ósmy, obejmuje szerokie spektrum zagadnień dotyczących rynku muzycznego. Uczestnicy, otrzymują unikatową szansę poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej organizacji imprez muzycznych i poznania reguł przemysłu fonograficznego. Słuchacze uczestniczą też, wspólnie z gośćmi, w żywiołowych dyskusjach związanych z muzyką i zjawiskami jej towarzyszącymi.

Sobota:
12.15-13.45 Metal – powód do dumy czy temat tabu?
14.00-15.30 Od winyla do flaca – czyli jak się słucha muzyki obecnie
15.45-17.15 Muzyka i prawo – czyli jak legalnie tworzyć i wykorzystywać muzykę w dobie gospodarki cyfrowej
17.30-19.00 Czy na pieniądzach da się zagrać? Sponsorowanie festiwali muzycznych jako narzędzie marketingowe.

Niedziela:
10:30-12:30 Warsztaty z produkcji/obróbki dźwięku przy pomocy programu ProTools/Ableton 12.45-14:15 Rola producenta i realizatora dźwięku w twórczości artysty
14:30-16:00 Zamiłowanie do kiczu jako środek ekspresji w muzyce
16:15-17:45 Młode zespoły – czyli jak zaistnieć na scenie muzycznej w dobie internetu

Rozwinięcia paneli:

Metal – powód do dumy czy temat tabu?

Metal do zawsze wzbudzał kontrowersje w każdym kraju, jednak można odnieść wrażenie, że Polska jest szczególnym przypadkiem. Mimo że w naszym kraju możemy bez problemu znaleźć zespoły mogące jakościowo konkurować z tymi na arenie międzynarodowej, to trudno uznać go za popularny. Czy jest szansa na zmianę tego stanu rzeczy? Czy grając metal w dzisiejszych czasach można odnieść sukces? Na te oraz inne pytania odpowiedź będziemy starali się uzyskać odpowiedź podczas tego panelu dyskusyjnego.

Od winyla do flaca – czyli jak się słucha muzyki obecnie

W późnym PRL-u popularne było kopiowanie kaset magnetofonowych, lata 90. minęły pod znakiem Walkmana. Dalej światem zawładnęło hasło MP3, a każdy chciał mieć iPoda. W dobie serwisów streamingowych i smartfonów zastanawiamy się jak zmienił się sposób słuchania muzyki i co czeka nas w przyszłości. Czy Spotify i YouTube na dobre wyprą muzykę z tradycyjnych nośników, czy może czeka nas renesans czarnej płyty? Czy DAC i flac to skróty tylko dla entuzjastów, a przeciętny słuchacz zadowoli się muzyką z telefonu?

Muzyka i prawo – czyli jak legalnie tworzyć i wykorzystywać muzykę w dobie gospodarki cyfrowej

Nie jesteś pewien jak skonstruować odpowiednią umowę z wydawcą lub organizatorem koncertu? Chciałbyś dowiedzieć się jakie prawa ma autor utworu? Zastanawiałeś się czy remiksowanie piosenek to kradzież? Czy warto udostępniać utwory na licencji Creative Commons? Jak wykorzystywać i słuchać muzykę, aby nie łamać prawa?
Na te i wszystkie inne pytania postarają się odpowiedzieć najwięksi fachowcy zajmujący się prawem w działalności muzycznej.

Czy na pieniądzach da się zagrać? Sponsorowanie festiwali muzycznych jako narzędzie marketingowe.

Festiwale muzyczne to od kilku lat bardzo prężnie rozwijająca się odnoga przemysłu muzyczno-eventowego w Polsce. Korzystają na tym słuchacze, artyści, miasta goszczące imprezy, ale i sponsorzy. Jest to świetna okazja do wypromowania się, także dla firm na co dzień raczej nie kojarzonych z muzyką i dobrą zabawą. Podczas panelu zwrócimy uwagę na te właśnie, nietypowe przykłady współpracy firm z festiwalem muzycznym- czy wakacyjna impreza to dobra okazja dla promowania banku? Czy da się zarobić na samodzielnym organizowaniu wielkiego festiwalu? Co takiego jest w festiwalach muzycznych, że sponsorzy tak chętnie otwierają kieszenie? Zaproszeni goście odpowiedzą na te i wiele innych nurtujących nas pytań.

Warsztaty z produkcji/obróbki dźwięku przy pomocy programu ProTools/Ableton

Obecna technologia daje nam niewyobrażalne możliwości. W dzisiejszych czasach można łatwo nagrać album wyłącznie przy pomocy komputera oraz wyobraźni. Jednak nadal dla wielu osób tajemnicą jest jak obrobić dźwięk, tak aby z surowego nagrania otrzymać album gotowy do wydania. Podczas warsztatów odbędzie się szkolenie z programów do produkcji, oraz możliwość zapytania prowadzących o wszelkie wątpliwości dotyczące tego tematu.

Rola producenta i realizatora dźwięku w twórczości artysty

Profesjonalna wytwórnia muzyczna, doświadczony realizator dźwięku. Jak mogą wpływać na brzmienie artysty i przekaz utworu? czy powinni to robić? Podczas panelu postaramy się odkryć znaczenie produkcji muzycznej w końcowym wyniku pracy artysty.

Zamiłowanie do kiczu jako środek ekspresji w muzyce

Fenomen artystów mieszających to, co dla wielu wydaje się zbyt krzykliwe, wulgarne czy tandetne z prześmiewczym opisem rzeczywistości nie przestaje intrygować. Kicz, choć jest trudną formą wyrażania siebie, wciąż zyskuje na popularności. W czym tkwi sekret tego trendu? Podczas panelu spróbujemy dotrzeć do źródeł tego zjawiska w muzyce.

Młode zespoły – czyli jak zaistnieć na scenie muzycznej w dobie internetu

XXI wiek to era zmian w odbiorze twórczości muzycznej. Walka z cyber-piractwem i umowy reklamowe na portalach społecznościowych nasuwają pytanie, czy w dzisiejszych czasach sprzedaż płyt kompaktowych to nadal wyznacznik sukcesu. Podczas panelu postaramy się odkryć, na ile wybicie się spośród innych to genialnie zaplanowane marketingowe rzemieślnictwo, a na ile łut szczęścia i co tak naprawdę pomaga młodym zespołom w walce o kawałek ziemi na rynku muzycznym.

Michał Biela Solo

Nd. 19.04.2015, godz. 20:30, wstęp 20 zł

„Kiedyś myślałem, że muzyka to jest po prostu takie „coś”, jak drzewo czy słońce, które samo w sobie nie ma znaczenia. Teraz myślę, że muzyka i sztuka powinny przede wszystkim służyć komunikacji, by za pomocą jak najprostszych środków opowiedzieć o tym, co w inny sposób byłoby trudne do opowiedzenia.”

Michał Biela to współzałożyciel cenionego undergroundowego zespołu Kristen oraz basistą Ścianki. Jest współautorem cenionego projektu Kings of Caramel. W zeszłym roku Michał Biela wydał debiutancką płytę, która jest obecna w wielu zestawieniach najlepszych płyt 2014, i przyniosła mu nominację do Paszportu Polityki. Na płycie i na koncercie minimalistyczne ale i chwytliwe piosenki Bieli oparte są głównie na współbrzmieniu jego ciepłego głosu i charakterystycznego brzmienia gitary barytonowej.
„Jego song-writing jest bardzo ciekawy i pełen nieoczywistych akcentów, czasem jakby odkryty z pozycji post post-rockowych. Nienowoczesny, ale też daleki od zapatrzenia w „tradycję”.” (www.popupmusic.pl)

„Na tej płycie jest muzyka, która nie potrzebuje bicia jej pokłonów, która „sobie jest”, ale narzuca skupienie niczym nocna wizyta w galerii sztuki albo w kościele. Precyzyjna praca kompozytorska elegancko stapia się z delikatnością. Wielopoziomowe, głębokie doświadczenie.” – Jacek Świąder, Gazeta Wyborcza

„To szczególny przykład połączenia dojrzałości, świetnego warsztatu z ochotą na podejmowanie nowych tropów i wyzwań. Jedyny ból – za mało osób o tym wie!” – Agnieszka Szydłowska, Program 3 Polskiego Radia
michalbiela.bandcamp.com

WIDEO

https://www.youtube.com/watch?v=AEURa0n3O1

Christian Lillingers GRUND

Pn. 20.04.2015, godz. 20:30, wstęp 40 zł

Jak głosi wpis na stronie Christiana Lillingera jest to jego absolutny dream band. Poza Grund, tej światowej sławy muzycy mają za sobą interakcje w przeszłości, współpracowali razem w różnych kombinacjach. Reprezentują różne pokolenia i różne sceny w dziedzinie jazzu i muzyki improwizowanej, echa ich różnych powiązaniach manifestują się w ich odmiennych podejściach do muzyki i do sposobu, w jaki grają razem. Kompozycje Christiana Lillingera tworzą podstawę (Grund oznacza „ziemię” w języku niemieckim) do improwizacji: szeroko otwarte przestrzenie, które pozwalają na swobodną kreatywność dla – w tym przypadku wszystkich – solistów.

„Dla mnie ten zespół jest organizmem, który nie uznaje kompromisów.” – mówi lider.

Kompozycje Grund są często skomplikowane i architektoniczne. Mimo, że wymagany jest wysoki stopień koncentracji podczas słuchania tej muzyki, słuchacz, który to robi będzie z pewnością nagrodzony.

Christian Lillinger – drums
Achim Kaufmann – piano
Christopher Dell – vibraphone
Pierre Borel – alto saxophone
Tobias Delius – tenor saxophone
Jonas Westergaard – acoustic bass
Robert Landfermann – acoustic bass

http://christian-lillinger.com/PROJECTS/GRUND.html

2 Nights with Owen Pallett

Wt. & Śr. 21/22.04.2015, godz. 20:30, wstęp 60 zł, karnet 100 zł

Owen Pallett – Nominowany do Oskara artysta dał się poznać szerszej publiczności jako twórca muzyki filmowej oraz skrzypek współpracujący m.in. z Arcade Fire, The National czy R.E.M. Owen łączy klasyczne skrzypce z elektroniką, eksperymentuje z syntezatorami, a całość spaja refleksyjnymi tekstami. Ostatnie, czwarte wydawnictwo artysty “In Conflict” zrealizowane zostało przy współpracy z Czech FILMharmonic Orchestra, a swoje muzyczne piętno odcisnął na krążku sam Brian Eno – angielski kompozytor, pionier muzyki ambient.

Od najmłodszych lat pobierał nauki gry na skrzypcach, a swój pierwszy utwór skomponował jako nastolatek. Od początku kariery działał pod pseudonimem Final Fantasy. Jego pierwszy solowy album nosił tytuł „Has a Good Home” i został wydany w 2005 roku. Już wtedy muzyk szukał nietypowych rozwiązań, bawił się dźwiękami i eksperymentował z syntezatorami. W 2006 roku ukazał się drugi studyjny album artysty „He Poos Clouds”. Przy publikacji trzeciego studyjnego albumu postanowił sygnować twórczość prawdziwym imieniem i nazwiskiem, ze względu na to, że jego pseudonim mylono z popularną grą rozrywkową. „Heartland” ujrzał światło dzienne w 2010 roku i zachwycał klasycznym, a zarazem alternatywnym klimatem. W 2014, wraz z Winem Butlerem z Arcade Fire, otrzymał nominację do Oskara za soundtrack do filmu „Ona”. Owen pracował wtedy nad „In Conflict”, swoim czwartym krążkiem.


http://www.owenpalletteternal.com/

John Zorn’s Psychomagia – Shanir Blumenkranz’ ABRAXAS plays Masada Book Two

Pn. 27.04.2015, godz. 20:30, wstęp 50 zł

Czytania z „Księgi Aniołów” Johna Zorna w wykonaniu kwartetu Shanira Ezry Blumenkrantza – Abraxas. Blumenkranz – basista, wirtuoz lutni oud i gimbri – od 1999 roku wziął udział w 25 projektach wydawnictwa Tzadik Zorna. Tym razem z trzema innymi muzykami interpretuje wybór jego kompozycji z bogatego zbioru „Księga Aniołów”, stanowiącego drugą Księgę Masady, inspirowanej tekstami autorów z tak różnych epok, jak Giordano Bruno czy Alejandro Jodorowski.
Zamknięte w albumie „Psychomagia” utwory łączą mroczne klezmerskie rytmy i melodie z punkowo-jazzową energią. Sefardyjskie pochodzenie Blumenkranza grającego na trójstrunowej lutni gimbri nadaje im dodatkowy, orientalny charakter. Jak o swoje muzyce mówią sami artyści, jest to „rytualny żydowski rock XXI wieku”.
Shanir Blumenkranz, gimbri, bass
Aram Bajakian, guitar
Eyal Maoz, guitar
Kenny Grohowski, drums

http://www.saudades.at/en/home/6276/index.html?tournr=6276


Warning: Illegal string offset 'fotozrodlocheck' in /home/users/wef/public_html/poly/wp-content/themes/shift/content.php on line 145

Warning: Illegal string offset 'zrodlo' in /home/users/wef/public_html/poly/wp-content/themes/shift/content.php on line 162

Tak. Korzystamy z ciasteczek w celach statystycznych. Na 90% nie przeczytasz treści tego komunikatu, ale jeżeli już to robisz to wiedz, że możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce. Więcej informacji o ciasteczkach